|
Bea Sallaberry orain dela 588 egun |
Hau galdera zirrimola!!
Nahiko ados Ainhoak azaltzen duenarekin. Klase baten arrakasta, niretzat, lotua da nagusiki prestaketa mailari. Bainan ez bakarrik. Hortaz gain, esperientziari, hornikuntzari eta lasaitasun eta konfiantza mailari , prestakuntza eta talde kudetzeko gaitasunari ere, hertsiki.
Prestaketa mailari (sekuentziaren zentzu hertsian edo)baino erranen nuke, egin/eginarazi nahi den hori argi izatean. Diot helburua argia izan behar dela, ikasleenganik lortu nahi dena. Bitartekoak aurreikusi behar direla bainan bitarteko horiek ez dira baitezpada beharrezkoak, finkoak eta ez diete baitezpada, guk hala erabaki dugulako, ikasleek dituzten beharrei eta ager daitezkeen hutsuneei erantzunen.
Zure galderetan agertarazten duzu prestaketa VS inprobisaketa. Niretzat ez da hain argia kontua, eta Ainhoak azaltzen duena, bizitzen dugu askotan klasean: klaseratzen ditugunak, ikasleek berenganatzea eta planifikatu ez genituen eremuetara eramatea.
Inprobisazioa ez genezake erran berez txarra denik, dependitzen du zein motako inprobisazioa den, agian izari kontu bat da. Inprobisatzea, edozein antzerkilarik erran lezake, izaten ahal den ariketarik zailena da eta galgarria ere izaten da. Eta antzerkilari gutxi batzuk dira inprobisazio hutsak egiten dituztenak: izan ere, holakoetan ateratzen zaizkienak, aurretik eman, ikusi edo entzun dituztenetan oinarrituak dira.
Erakaskuntzan gauza bera gerta daiteke, momentu batez aurreikusi ez den hutsune bat agertzea, planifikatu ez genuen norabide batera jotzea, eta hori osatzeko/ eramateko? Moztu eta ondoko klase baterako utzi .. edo inprobisatu behar da. Momentu batean, ez klase oso batean, noski. Kasu horietan, erakaslearen esperientzia edo bizipenetan oinarritutako inprobisazio bat gerta daiteke, ikasleenganik atera denari probetxu ateratzeko, prestatu zena osatzeko, nik dakita.
Nire partetik, inprobisazio hutsa ez nezake jasan, seguraski 5 minutu baino gehiagorik. Inprobisatzea, zerotik sortzea bada, ezin da jakin ere nora eraman zaitzakeen. Holakoetan kontrolik ez du nehork, ez erakasleak, ez ikasleak. Eta, nire iduriko beti, kontrolarena (batzuk deituko dute prestaketa, bideraketa, nik dakita nola...) funtsezkoa da ikaste edo erakastean. Hori, kontrola ez da gidaritza, kontrolatzeak ez du erran nahi erakaslearen gidaritzapean bakarrik egiten direnik gauzak. Ekimen guziak erakaslearenganik etorriko balira, seinale txarra litzateke ere berdin.
Aste honetan eta datorrenean, bi ikastaro trinko ditut emateko, azken urteetan nagusiki holakoak ematen ditut. Zerekin joanen naizen klasera? Ba, nire orriarekin, zeinetan jarri baititut xeheki eta pausoz pauso klaseratuko ditudanak, noiz, nola eta zertarako, jakinez dudarik gabe, xendra batzuk hartu beharko ditudala, momentu batez edo bestez. A eta, segur-segur, netbook-a ere eramanen dut nirekin. Inkasean. Prestatu hori guzia sarturik, hori eta gehiago... badaezpada. Horrek nolazpaiteko lasaitasuna ematen dit, bereziki « kanpoan » egon behar dudanean klaseak ematen, eta gainera sareak eskaintzen dituen posibilitate guziak zabalik uzten dizkit.
Horiekin guziekin, prestaketaz segur eta honek berak izan ditzakeen hutsuneei aurre egiteko guziak eskutan ditudala pentsatuz, duela zenbait urte baino lasaiago joanen naiz klasera, nire baitan barna konbentziturik kontrola ezin dudala galdu eta klaseak ezin didala ihes egin, baita kontziente ere prestatu dudana ez dela baitezpada emanen dena eta ikasleek gauza gehiago edo desberdinak ere aterako dituztela.
|